Single is not a status. It's a word that describes a person who is strong enough to live and enjoy life without depending on others

Thursday, December 29, 2011

2011 :) part 3 rezeki itu ada dimana2 :)

okyy okyy tahu tajuk dia skema..
tapi dia fact okyy :)

walaupun 2011 merupakan tahun air mata bg aku..tapi Allah itu maha besar.. Dia duga kita sebab Dia sayang kita, duga kita sbb dia tahu kita mampu bertahan..namun dugaan itu tak kan berterusan..Allah tahu apa yang terbaik untuk kita..kita hanya mampu merancang tapi yang menentukan nya Dia..Alhamdulillah masa hati aku berat sgt untuk mengemas barang balik ke melaka,result untuk permohonan ke fastrack dah boleh tengok..satu hari tu dari pagi aku tggu untuk tgk..last nye malam baru boleh tgk..dan sekali lagi aku bersyukur ke hadrat ilahi bila permohonan aku berjaya dan aku dapat sambung degree tak jauh..cume di shah alam..masa tu tak tahu nak kata ape cume sgt bersyukur..walaupun tak semua jiwa dan raga aku sedia untuk buat program fastrack ni..tapi aku tahu ini lah yang terbaik..inilah yang telah ditentukan untuk aku..mungkin ini satu permulaan yang baik untuk aku mula kan tahun baru ni..tahun 2012 :)  terima kasih Allah untuk rezeki ini..terima kasih untuk peluang ini..terima kasih atas segala yang telah di atur untukku kerana aku tahu setiap yang berlaku dlm hidup ku sepajanjang tahun ini adalah yang terbaik yang telah tertulis untukku di luh mahfuz..pergi nya aku meninggal kan melaka bukan kerana pengecut..bukan kerana nak lari dari masalah..tapi untuk aku sendiri menenangkan hati..sejujurnya aku rindukan melaka..tapi aku dah buat keputusan jadi aku tak kan lagi toleh kebelakang untuk menyesali ape yang telah berlaku..insyaallah jalan yang aku pilih ini akan menjadi jalan yang lebih baik dari sebelumnya..amin..


tipu lah kalau aku cakap aku tak takut pun untuk melangkah masuk ke university sebagai student degree.. takut sebenarnya..rasa masih terlalu awal.. -,- tapi tak pe..macam aku cakap rezeki itu ada di mana2..mula nya aku ingat aku sorang je yang akn buat program ni..then faruq  bgtau aku yang dia pun akn buat jugak..so alhamdulillah..ada jugak aku sorang kawan nanti..takde lah aku sepi habis..beside faruq aku ade abg izzul.. eventhough  dia habis bulan january nanti..tapi dia tetap banyak membantu..terima kasih sayang..u're the best i ever had :) and..... one more special fren thanx to you mohammad nazreen untuk segala info yang awak dah bg kat saya..as abg senior kat sana..saya harap awak boleh la tolong sofea nanti kalau2 blur saya datang..maklum lah tempat baru kan heee... :) tengok betapa besar nya rezeki Allah itu..di kala aku runsing sbb tiada sapa yang akan menemani aku disana.. Dia kurnia kan aku tiga orang yang amat bermakna,,terima kasih Ya Allah atas segala nya..moga perjalanan ku untuk 2012 ini lancar dan tenang insyaallah..



so sebelum tirai 2011 berlabuh..saya sofea adila ingin mengucapkan terima kasih pada sesiapa sahaja yang pernah menabur budi..semoga Allah merahmati kamu semua..kata maaf juga ingin dipohon untuk mereka2 yang pernah terluka dgn sofea..tak kisah la secara langsung atau tidak langsung..maaf dari hati yang tulus..sofea bukan sempurna dan tak pernah lari dari melakukan kesilapan..semoga apa yang telah terjadi sepanjang tahun 2011 ini kita jadi kan iktibar..anggap lah ianya sebagai satu landasan untuk kita semua menjadi lebih matang bagi meneruskan kehidupan .lupakan segala kesedihan..pandang lah kehadapan dan terus maju..yang lepas tu jadikan lah ianya sebagai pengalaman  untuk kita mendapatkan sebuah kehidupan yang lebih baik dari semalam..insyaallah..amin :) selamat tinggal 2011..


dan untuk kamu 2012..selamat datang !! moga 2012 menjadi tahun yang lebih baik dalam hidup aku..moga ada bahagia dalam 2012..untuk kakak and angah 2012 ni akn jadi tahun bersejarah untuk korang..so adik sgt harap korang akan happy..bahagia dengan keputusan yang diambil..walupun ada sedikit sedih sbb sedar yang kakak2 adik akan dicuri oleh jejaka2 hebat..tapi adik tetap happy untuk korang :') harus bahagia ye wahai siblings :) untuk abang n kak erin..2012 akan bermulah tanggungjawab yang lebih besar untuk korang..nak jadi mummy and daddy kan.. :) tak sabar nak tggu kehadiran baby tu..tak sabar nak tengok baby tu simbah cahaya bahagia dalam keluarga kita..insyaallah..untuk mak dan ayah..adik harap tahun baru ni mak dan ayah akan bertambah sihat ceria dan bahagia..ingat tau mak n ayah nak jadi atok n nenek dah ni..heheeh :) moga2 bahagia bersama kita ya.. :)


dan untuk adik hehehe untuk aku lah kan..moga2 2012 ni aku akn menjadi seorang yang lebih matang,,tak lembik,tak kuat nanges n boleh belajar dengan tenang..moga aku dapat nekad untuk menguruskan badan -,- jadikan lah tahun 2012 ni lebih baik dari tahun sebelum nya dari semua aspek..lastly jadikan lah aku mak su yang baik untuk anak buah yang pertama ni hehehh :) 





"ya allah..menjelang tahun baru ini..doa ku hanya satu..berikan lah kami sekeluarga bahagia..kurniakan lah rezeki yang murah kepada kami..rahmati lah kami..tunjuk kan lah kepada kami yang mana lebih baik untuk diambil dan yang mana harus dielak..kuat kan hati kami untuk menempuh apa sahaja yang mendatang.dan jadikan lah kami hamba mu yang sentiasa berada di jalan mu"..insyaallah..amin ..






last picture of me being 19 :) bye2 2011 and hello 2012.. :)
2012 pleaseee be nice to me :)
happy new year uols :)




No comments:

Post a Comment