Single is not a status. It's a word that describes a person who is strong enough to live and enjoy life without depending on others

Monday, February 14, 2011

KAU KEJAM

Assalmmualaikum..wah starting yang baik..sebenanye aku pun tak tau ape yang membuatkan aku pasal ni..hmm kalau tgk pada tajuk mmg tak da kene mengena dgn aku tapi aku buat post ni berdasarkan pemerhatian aku sendiri..kalau tgk pada tajuk post ni cam pelik kan.. “kau kejam”..sape kau tu bialah menjadi rahsia…

Mule aku nak bgtau yang benda ni mmg bukan jadi kat aku tapi jadi dekat kawan aku..walaupun aku tak tak rapat sgt dgn dia tapi aku sgt sedih tgk keadaan dia..ye mmg kalau tgk dari luaran nya Nampak dia macam ok..tapi hakikatnya dia sgt terluka dkt dalam..macam mana aku boleh tau??sbb aku pena rasa benda yang sama satu masa dulu..mungkin sbb aku pernah rasa benda yang sama lah membuatkan aku bersemangat nak tulis post kali ni…

Ok bia aku bg intro dkt satu kawasan ni ade lah satu couple ni yang sangat sweet..nampak sgt bahagia..sangat serasi bersama..tapi semua tu tak kekal lama bila lelaki tu buat keputusan untuk tinggalkan perempuan tu macam tu je tanpa sebarang sbb yang kukuh…kalau ada pun mungkin sebab tu tak dapat diterima akal,,antara sbb2 yang tak bole diterima pakai seperti.. u..i nak break la sbb I NAK FOCUS KAT STUDY..hahahaha alasan paling lawak pernah aku dgr..kenapa sampai nak break kalau nak focus kat study??tak boleh ke bahagikan je masa kau???mmg alasan kan..

Kau tinggal dia macam tu..kau tinggal dia waktu dia sgt2 sayang kan kau..ape kau ingat dia tu anak patung????mase kau nak kau jaga elok2..tapi bila kau dah tak nak kau campak dia macam tu je…heartless nye kau..eh sedar tak yang dia tu manusia yang ade hati dan perasaan huh??aku sampai sekarang tak faham asal kau buat dia macam tu..kau terlalu kejam..

Mungkin bagi kau keputusan kau tu adalah keputusan terbaik..tapi camne pulak dgn dia..mungkin setiap malam dia nangis fikir pasal kau..mungkin setiap malam dia tggu fon call dari kau..txt dari kau..kau sedar tak..kau tau tak betapa hancur nya hati dia bila Nampak kau punya senyuman..dan yang paling penting kau tak keputusan kau tu membunuh diri dia sikit demi sikit..KAU SEDAR TAK HAH???? Eii aku mmg tak puas hati dgn kau..kalau aku ade kuasa ajaib aku nak je buat kau rasa ape yang dia rasa sekarang ni…

Untuk kau kawan..tabah kan lah hati…aku tau hati sangat rapuh waktu ni..lagi2 bila kau Nampak dia dgn org lain makin rapat..ye aku faham..bukan mudah untuk kita lupakan org yang kita sayang..aku pernah rasa apa yang kau rasa sekarang ni..tabahkan hati kau..dekat kan diri kau dgn NYA..sentiasa ingat kan diri kau dgn benda ni hikmah“semua yang jadi tu mesti ada nya” thanx to nina sbb selalu cakap camtu kat ya..buat masa ni yang perlu kau buat..pekak kan telinga..buta kan mata..biakan dia dgn dunia dia yang penuh dgn kepentingan diri dia je..org macam tu tak kan pergi jauh…hidup kita ni macam roda..kadang2 kita kat atas n kadang2 kita kat bawah..mungkin sekarang dia dekat atas dank au dekat bawah…dan bila tiba masanya dia dekat bawah nanti..barulah dia tau langit tu tinggi ke rendah..

Kau ada kawan..kau ada family..dorang lagi penting bg kau..penuhkan fikiran kau dgn study…jangan pernah pandang belakang..jangan pernah ingat pasal dia..mmg susah untuk buat..tapi kau boleh cuba..sbb aku tau kau kuat…walau aku tak rapat dgn kau tapi aku sayang kau sebagai kawan..so aku concern pasal kau..mungkin juga semua yang berlaku ni ujian dari Allah kepada kau..

Tabahkan hati kau wahai kawan..jangan lagi kau buang air mata kau yang berharga tu untuk seseorang yang tak reti nak menghargai org sebaik kau..kau perlu tau yang banyak lagi org sayangkan kau..


so kepada fariha athirah bt abd aziz..kuatkan lah hati kau..tak berbaloi nak nangis untuk dia..tak berbaloi berharap lagi dekat dia..kau pun nak spm kan..so focus kat study kau..aku tau kau boleh...

YOU GO GIRL

No comments:

Post a Comment