Single is not a status. It's a word that describes a person who is strong enough to live and enjoy life without depending on others

Monday, July 11, 2011

serasi bersama


assalammualaikum..rasanye macam dah lama sgt tak mengupdate blog kesayangan ni..banyak sgt benda yang dah jadi,tak sempat untuk aku meluahkan segalanya dekat sini memandangkan jadual yang sangat padat sehingga membuatkan aku alpa akan blog kesayangan aku ni.. :) tapi takpe, sekarang dengan masa yang ade (padahal ponteng kelas) aku nak bercerita tentang segala yang telah berlaku sepanjang bulan 6 n bulan 7 ni.. dengan muka excited aku akan memulakan cerita,bermula dengan kisah bahagia :)

bulan 6,, bulan yang menggembirakan dimana berlangsungnya hari pernikahan abang sulung aku bersama pilihan hati nya yang kini sudah selamat menjadi kakak ipar ku..tahniah diucapkan kepada korang semoga bahagia hingga ke akhir hayat :) cepat2 dapat baby okay sbb dah tak sabar nak dengar anak kecik memanggil aku "maksu" heheh..

tapi dalam bulan 6 juga aku telah menghadapi tekanan hebat yang datangnya oleh orang sekeliling aku juga dimana aku telah dihina dengan cara yang sopan..tapi dengan berkat kesabaran aku dan sokongan dari kawan2 aku berjaya menempuh segala dugaan itu dengan jaya nya..walaupun ada air mata yang tumpah sepanjang aku mengharunginya tapi aku tetap rasa bersyukur kerana akhirnya aku dapat menjalani kehidupan seperti manusia biasa..ye aku tak malu untuk mengaku yang aku menangis dan rasa dunia aku gelap seketika,kerana bagi aku biar aku menangis dengan segala tomahan dan hinaan yang diberikan oleh mereka,kerana setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya,mungkin tuhan nak tunjuk bahawa aku tak sepatutnya berada di samping mereka2 itu..

selain itu aku juga dapat belajar tentang satu perkara yang sangat bermakna bagi aku,iaitu belajar untuk menjadi seorang manusia yang sabar,tabah dan juga bertolak ansur terhadap semua orang..biar mereka mengadili diri kita dengan cara mereka sendiri,kerana itu sahaja yang akan membuatkan mereka merasa puas.biar mereka buat kita jatuh seribu kali biar mereka hancurkan segala yang manis tapi kita akan bangun juga sendiri satu hari nanti.sangat penting untuk diri kita percaya dan sayang pada diri sendiri..abang selalu cakap bila kita makin besar kita akn jumpa ramai orang,bila kita hidup bermasyarakat,kita akan nampak pelbagai ragam,jadi pejam kan mata,pekak kan telinga kalau ade diantara orang2 itu dan ragam nya menyentuh hati yang paling dalam.

cukup dengan cerita yang mendung..kita move dekat cerita yang menceriakan hidup :) berbalik kepada tajuk serasi bersama..ape maksud yang cuba aku sampai kan sebenarnya?? semua ini untuk mereka yang sangat special dalam hidup aku..ye untuk sem ni aku hilang sorang kawan tapi aku dapat ramai kawan..boleh nampak kan hikmah di sebalik dugaan yang diberikan oleh-Nya..sekarang life aku makin ceria dengan ade nya mereka2 yang sentiasa berada di belakang aku secara langsung atau tidak langsung,dekat mahupun jauh..

special thanx to nina,mya,mar,naim kecik,dan juga wan,yang sentiasa memenuhi malam aku dengan gelak ketawa bersama korang..korang sgt banyak tolong aku memulihkan segala rasa hitam yang bersarang dalam hati aku..kepada yang selalu menyokong aku dari jauh atau pun secara tidak langsung thanx jugak atas nasihat koran kat aku,especialy to nadzlia eiqa n sha..thanx..for lia thanx sbb sudi simpan segala rahsia kita dengan sgt baik..thanx pinjamkan telinga u dengar i nangis.thanx untuk semua nasihat..n others yang juga pernah menjadi penasihat peribadi aku,,to all classmate yang tahu pasal hal aku thanx sgt untuk semuanya.. LOVE U ALL SO MUCH

bulan 7,bulan 7 baru bermula dan aku sangat mengharapkan bulan 7 akan membawa banyak keberkatan dalam hidup aku,family aku,cinta hati aku,kawan2 aku,dan semua yang aku kenali,buang yang keruh ambil yang jernih..insyaallah.

oh ye hari ahad lepas merupakn monthsary aku dengan abg..alhamdulillah dah masuk bulan ke 8..sepanjang 8 bulan aku membina relationship ni dengan abg macam2 yang telah aku belajar,abg banyak membawa aku ke arah yang lebih positif n matang.hari berganti hari,masa terus berlalu,cinta aku terhadap abang tidak akn pernah pudar malah akan terus berkembang..insyaallah ada rezeki akan aku sarung gaun putih dibadanku~ amin.

this is for u abang..

terima kasih sofea ucapkan terhadap segala masa yang telah abg berikan kepada sofea sepanjang abg menjadi seorang yang sangat istimewa di hati sofea..terima kasih yang tidak terhingga terhadap segala nasihat dan sokongan yang telah abg berikan kepada sofea..sofea akan cuba menjadi yang terbaik untuk abg,belajar untuk mengenali abg dengan lebih dalam,lebih bertolak ansur dalam hubungan kita agar kita sama2 boleh memperkukuhkan lagi hubungan kita.makin banyak yang kita tempuh makin kuat hubungan kita,makin serasi kita bersama..walaupun pada dasarnya kita tidak ada apa2 hubungan yang sah namun hati kita tetap bersatu dan hal itu hanya kita sahaja yang dapat memastikan nya..terima kasih cinta hati ku..



For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you
I'll be forever thankful baby
You're the one who held me up
Never let me fall
You're the one who saw me through through it all


You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


You gave me wings and made me fly
You touched my hand I could touch the sky
I lost my faith, you gave it back to me
You said no star was out of reach
You stood by me and I stood tall
I had your love I had it all
I'm grateful for each day you gave me
Maybe I don't know that much
But I know this much is true
I was blessed because I was loved by you


You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


You were always there for me
The tender wind that carried me
A light in the dark shining your love into my life
You've been my inspiration
Through the lies you were the truth
My world is a better place because of you


You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


I'm everything I am
Because you loved me

No comments:

Post a Comment