Single is not a status. It's a word that describes a person who is strong enough to live and enjoy life without depending on others

Tuesday, October 26, 2010

nak jadi macam tu ke tak nak ???

hmmm hari ni sebenanye final aku dah start..tadi aku g amik paper ctu 101..ok la alhamdulillah aku bole jawab..terima kasih kepada abg izzul yang selalu support aku (sebenanye pakse) belajar..selain kawan2 aku dan angah yang asyik membebel suruha ku study..thanx kat semua ok.. :) tadi lepas habis paper aku g makan kfc dgn lia sha n tina kat alor gajah..tah kenapa tah buat kepale gile tibe2 nak makan kfc hahahha..tapi ok la kan kire celebrate paper ctu tadi tu yang tak berapa nak susah (cewah berlagak) hahhahaha...


pas dah habis melantak tu..kiteorg pun jalan nak g kat tempat bus..nak balik lendu tercinta (cinta ke???)..pastu mase otw jalan tu..kiteorg nampak satu eksiden kereta dgn kereta..hmm kesian kat dorang..tapi disebabkan panas..kiteorg pun jalan je la..lagipun kiteorg perempun tak bole nak tolong ape pun kan,,,hahahahha.. :)

sampai kat bilik..abg pun call..cam biase la kiteorg gayot2..sembang2..gelak2..best..abg selalu buat aku happy..thanx abg..3 words :) hmmm mase aku tgh cakap2 tu tibe2 aku terfikir tentang sesuatu...pastu aku rase down sangat dgn ape yang aku fikir tu..tapi bak kate abg semua tu lambat lagi so aku pun agak terpujuk dgn kate2 dia walaupun pada hakikatnye aku stress dgn hal itu...

semenjak due menjak ni..aku selalu sangat baca blog seseorang yang buat aku berfikir tentang diri aku..ekceli..budak yang tulis blog tu sebaya je dgn aku..tapi gaya die sangat matang..aku sangat admire dgn cara die..pastu aku terfikir kenapa aku tak berfikiran macam die eh..padahal sebaya..hmmm.jadi lagi sekali aku pun down dgn diri sendiri..haish... =_="...sebenanye kan aku nak sangat jadi macam dia..ok la kalau tak macam dia pun aku nak sangat jadi matang..nak sangat aku boleh uruskan diri aku sendiri..bak kate omputih tu..aku nak jadi independence..tapi tah la susah la...mesti pelik kan..sbb aku tibe2 tulis macam ni..tibe2 nak jadi matang..sebenanye aku nak buktikan kat banayak org yang aku ni boleh.. terutamanya kat abg izzul..sian die..aku tau die penat layan kerenah aku..aku tau sangat..cume die diamkan je sbb nak jage hati aku haish... :( jadi kalau sape2 yang bace ape yang aku tulis ni n korang ade nasihat untuk aku..korang bole la tinggal kan nasihat korang kat facebook aku kat msg ok..hmmm =_="

seterusnya ialah masalah percaya..seperti yang semua orang tahu kan sekarang musim final kan..so sem pun dah nak habis n dah nak naik sem baru..untuk aku mmg la takde masalh sbb aku still tersangkut kat hutan lendu ni dan baru je nak masuk sem dua..tapi dia (abg izzul ) dah nak balik shah alam n masuk sem 7 ke 6 tah tak ingat.. (sori abg ) oh...sangat jauh dan sangat bz..ye lah dia budak degree..lain lah aku diploma je..sbb tu aku tak bz...hmmm bile bz..bile jauh ..faham2 je la kan..=_='..tak bestnye...tapi kalau tgk kakak dgn abg izad dorang cam rilex je ..tah la..hmmmm tak best kan...


tah la..serabut aku....sem depan aku dah 19 tahun wah dah besar..satu tahun je lagi untuk capai 20 tahun dan jmp *** abg izzul..huh berdebar juga la saya..hahhahah (gedik gile kan?? )..hmm tapi tu la hakikatnye..banyaknye la aku merepek..kalau korang dah penat bace korang g la rilex2 dulu makn dulu ke..main dgn kucing korang dulu ke..ahhahaha..ok kembali ke jalan yang benar...

hmmm persoalan nye skarang bolehkah aku jadi matang dalam tempoh mase yang sangat sekejap ini...hmm tah la..yang pasti aku kene cube sedaya upaya..sangat perlu..dan kepada penulis blog yang amat saya kagumi..sila la post entri2 yang akn lebih membuatkan kan saya bertambah2 nafsu untuk membaca blog anda hahahha.. :) tapi mmg betul weh aku inspired giler la bace blog die..hmmm tahniah..awak lah budak 18 tahun yang sangat membuat kan saya bangga berumur 18 juga..hahhahha..ayat apakah ini...


nota utk hari ini :
1) jangan jatuh lagi kat dalm bilik air
2) sila cuba rajin untuk belajar untuk next paper
3) sila teruskan kan membaca blog itu sehingga dapat sesuatu yang amat kau perlu !!!
4) sila jgn lupa mak dgn ayah
5) sila jangan lupa cinta kan cinta
6)sila berusaha untuk belajar ambik hati org dan bukan hanya fikir perasaan sendiri..


sofeaadilaahmadshahrin
hey amin i love you
:) wink wink :)

No comments:

Post a Comment